اپل متهم به ارائه برنامه های جعلی مبتنی بر چت بات Ernieشد!

اپل متهم به ارائه برنامه های جعلی مبتنی بر چت بات Ernieشد!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت چینی بایدو، اپل و تعدادی از توسعه دهندگان دیگر را متهم به ارائه برنامه های جعلی مبتنی بر چت بات Ernie کرد.

براساس گزارش دیجیتال ترندز؛ غول فناوری چینی بایدو از Apple و تعدادی از توسعه دهندگان برنامه به دلیل انتشار نسخه های جعلی چت بات هوش مصنوعی این شرکت که در اپ استور وجود دارد، شکایت کرده است.

شرکت Baidu از ربات جدید هوش مصنوعی خود با نام Ernie بعد از انتشار ربات ChatGPT شرکت OpenAI و ربات Bard شرکت گوگل در ماه مارس رونمایی کرد. اما برخلاف رقبای خود، چت بات خود را به صورت عمومی ارائه نداد. اگر کسی علاقه مند به استفاده از این چت بات باشد باید، برای دریافت کدهای آن به بایدو درخواست بدهد و منتظر پاسخ شرکت بماند.

طبق گزارش رویترز بعد از انتشار چندین خبر در مورد انتشار برنامه های جعلی در اپ استور که ادعا می کردند به فناوری ارنی مجهز هستند، بایدو شکایت هایی را در دادگاه خلق هایدیان پکن علیه اپل و تعدادی از توسعه‌دهندگان مطرح کرد.

شرکت چینی در بیانیه رسمی روز جمعه تصاویری از اسناد پرونده دادگاه در حساب رسمی وی چت «Baidu AI» منتشر کرد و گفت:«در حال حاضر، چت بات Ernie هیچ عرضه رسمی ندارد. بنابراین، تا زمان اعلام رسمی ما هر برنامه مبتنی بر Ernie که در اپ استورها مشاهده می کنید جعلی است.»

رابین لی، مدیرعامل بایدو در مراسم راه اندازی خود در ماه مارس ادعا کرد که چت بات ارنی دارای قابلیت هایی مشابه آخرین نسخه فناوری چت بات OpenAIاست که در مرورگر بینگ می بینید. یکی از دلایل عرضه محدود آن شاید به خاطر این باشد که، لی می خواهد از بروز هرگونه اشتباه در این چت بات جلوگیری کند. اشتباهی که قبلا توسط گوگل و OpenAI رخ داد. به همین علت، شرکت تصمیم گرفت به جای یک ارائه واقعی از تصاویر ضبط شده استفاده کند. همین چند هفته اخیر، بروز باگ های امنیتی در چت بات ChatGPT منجر به طرح شکایت علیه OpenAI شد.

بنابراین، Baidu تصمیم گرفت این فناوری را فقط به کاربران منتخب خود ارائه ‌کند. در مجموع، مدت زیادی طول خواهد کشید تا فروشگاه‌های برنامه های اندرویدی و ios نسخه قانونی Ernie را عرضه کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

5 × سه =