بروز رسانی جدید گوگل کروم مصرف حافظه را تا 30% کاهش می دهد!

بروز رسانی جدید گوگل کروم مصرف حافظه را تا 30% کاهش می دهد!

آخرین بروز رسانی: 2 اسفند 1401توسط برچسب‌ها: ,

انتشار آخرین نسخه بروز رسانی مرورگر گوگل کروم بلاخره توانست بزرگ ترین مشکل آن را حل کند.

گوگل کروم یکی از محبوب ترین مرورگرهای جهان محسوب می شود اما، همیشه یک مشکل بزرگ در استفاده از آن وجود داشت. مرورگر حافظه زیادی از RAM را اشغال می کرد. بلاخره انتشار نسخه Chrome 110 توانست مصرف حافظه رم را تا 30% کاهش دهد و باعث بهبود عملکرد مرورگر کروم شود.

کروم به دلیل سرعت، امنیت و همچنین تمایل به استفاده از RAM سیستم شما شهرت دارد. بنابراین، گوگل گام‌هایی را برای بهبود کارایی حافظه کروم با غیرفعال کردن تب‌ها در پس‌زمینه برداشته است. اما همچنان در مقایسه با مرورگر مایکروسافت اج یا موزیلا فایرفاکس با مشکل مواجه است.

Memory Save و Energy Saver که برای اولین بار در نسخه 108 عرضه شده بود، جدیدترین ابزارهای کمکی هستند که در دسترس کاربرانChromebook،Mac و Windows در سراسر جهان عرضه می شوند. عرضه این نسخه به تدریج صورت می گیرد بنابراین ممکن است شما هنوز به این نسخه دسترسی نداشته باشید.

قابلیت Memory Saver با آزاد کردن منابع حافظه از برگه‌های غیرفعال، می‌تواند تا 30 درصد فضای ذخیره سازی رم را افزایش دهد. اگر این ویژگی یک برگه غیرفعال را شناسایی کند، آن را در حالت stasis قرار می دهد و در نتیجه منابع حافظه آن را آزاد می کند. اگر نیاز دارید به آن برگه دوباره برگردید،Chrome آن را در صورت لزوم فراخوانی می کند. کاربران مرورگر Edge این ویژگی را با نام Sleeping Tabs می توانند مشاهده کنند. البته، کاربران می توانند سایت ها و صفحاتی که بیشترین مراجعه به آن ها را دارند، از لیست بهینه سازی حافظه بردارند.

قابلیت Energy Saver می تواند مصرف انرژی را برای دستگاه هایی که با باتری کار می کنند مانند گوشی های هوشمند بسیار مفید باشد. زمانی که این قابلیت فعال می شود به طور خودکار فعالیت پس زمینه و جلوه های بصری وب سایت ها را در مرورگر محدود می کند. این ابزار با 20% انرژی باتری کار می کند.

شما در حال حاضر می توانید به نسخه Chrome 110 دسترسی داشته باشید. با نصب آن گزینه های Memory Saver و Energy Saver در مرورگر شما فعال می شود. شما می توانید برای دانلود این نسخه به سایت گوگل مراجعه کنید یا به صورت دستی این بروز رسانی را انجام دهید. برای این کار کافی است به آدرس زیر مراجعه کنید:
Setting google Chrome>help>About google Chrome

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × یک =