وزارت ارتباطات فیلترشکن ها را از دسترس خارج می کند!

وزارت ارتباطات فیلترشکن ها را از دسترس خارج می کند!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

وزارت ارتباطات مکلف است فیلترشکن ها را شناسایی و آن ها را از دسترس مردم خارج کند.

بر اساس گزارش ایسنا؛ قوه قضائیه موظف شد با همکاری وزارت ارتباطات با فروشندگان فیلترشکن های غیرمجاز برخورد قانونی انجام دهد و متخلفین را مجازات کند.

قوه قضاییه نیز باید با همکاری وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های مربوطه، با فروشندگان VPN برخورد قانونی کرده و متخلفان را مجازات نماید.
از این پس، قرار است با تولید کنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان فیلترشکن و VPN های غیر مجاز برخورد قانونی شود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است به‌طور مداوم نرم‌افزارهای فیلترشکن را شناسایی و از دسترس خارج نماید و متخلفین را به مقامات قضائی معرفی کند.

قوه قضائیه باید طبق ماده 753 قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی کند. به عبارت دیگر، تولید کنندگان و توزیع کنندگان فیلتر شکن از این به بعد مشمول مجازات ماده 753 می شوند. در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات هایی که در این قانون تعیین شده است، شرکت تجاری لغو امتیاز و تعطیل خواهند شد.

براساس این قانون، هر شخصی که مرتکب تولید و توزیع نرم افزارهای غیرقانونی در کشور شود، به تحمل 91 روز تا یک سال حبس یا به پرداخت 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان جزای نقدی و یا هر دو محکوم خواهد شد. در روزهای اخیر نیز با پیج های فروش فیلترشکن در اینستاگرام برخورد شده است. کاربران زمانی که بخواهند وراد این پیج ها شوند با پست های مبنی بر توقیف صفحه و تحت پیگرد قرار گرفتن مدیران آن مواجه می شوند.

وزیر ارتباطات اواخر مهرماه از تلاش برای جرم‌انگاری فروش فیلترشکن خبر داده بود. عیسی پور تأکید کرد: ” استفاده از فیلترشکن‌ها در تلفن همراه و لپ‌تاپ می تواند باعث وارد شدن آسیب به آن ها شود. فروش فیلترشکن غیرمجاز است، اما تا این لحظه از لحاظ قانونی جرمی برای آن تعریف نشده است. اما، تلاش‌هایی برای جرم‌انگاری‌شدن آن صورت گرفته است. البته جزو شرح وظایف وزارت ارتباطات نیست و نهادهای مربوطه باید آن را دنبال کنند.»

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار + 20 =