بروز رسانی جدید گوگل کروم: بهینه سازی نوار جست و جو

بروز رسانی جدید گوگل کروم: بهینه سازی نوار جست و جو

آخرین بروز رسانی: 10 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , , ,

شرکت گوگل اعلام کرد، نسخه بروزرسانی جدید گوگل کروم را با هدف بهینه سازی جست و جو برای کاربران منتشر کرد. قابلیت جدید الهام گرفته از ویژگی مرورگر Edge مایکروسافت است.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، ویژگی جدید به کاربر اجازه می دهد جستجوی بعدی خود را بدون نیاز به باز کردن یک برگه جدید یا بازگشت به صفحه قبلی، انجام دهند.

ویژگی نوار کناری کروم تنها چند ماه پس از معرفی ویژگی مشابه مایکروسافت در مرورگر Edge، ارائه شده است. گوگل توضیحاتی در مورد ویژگی جدید مرورگر منتشر کرده است. بر اساس توضیحات، این ویژگی به شما امکان می دهد ابتدا جستجوی مورد نظر خود را در نوار آدرس تایپ کرده، سپس روی لوگوی کوچک “G” در سمت راست نوار آدرس کلیک نمایید. حالا “باز کردن جستجو در پنل کناری” یا “Open search in side panel” را انتخاب کنید. با این کار نتایج جست وجوی شما در پنل کناری سمت راست مرورگر باز می شود و در سمت چپ نیز محتوای برگه فعلی شما باز می ماند.

گوگل معتقد است، این ویژگی برای مقایسه گزینه های مختلف جست وجو بسیار مفید خواهد بود. شما برای دسترسی به این ویژگی باید، متن وارد شده در مرورگر را برجسته کرده و سپس بر روی آن کلیک راست و گزینه «جستجو در نوار کناری» یا “search in sidebar” را انتخاب نمایید.

نوار کناری جدید کروم خیلی شیک و حتی جامع تر از مرورگر Edge طراحی شده است. گوگل به همراه آن، سایر ویژگی های کروم را که قصد داشت برای مرورگر دسکتاپ ارائه کند، منتشر کرد. البته بیشتر این ویژگی ها مربوط به خرید آنلاین است. Google ابتدا این ویژگی را چند ماه پیش برای نسخه موبایل مروگر منتشر کرد اما، حالا می خواهد ویژگی بررسی قیمت ها را برای نسخه دسکتاپ کروم معرفی کند. شما زمانی که به حساب Google خود وارد می شوید، می توانید نماد زنگ را در نوار آدرس یک فروشگاه آنلاین انتخاب کنید تا هشدارهای ایمیلی در مورد تغییرات قیمت اقلام مختلف را برای شما ارسال کند.

به نظر می رسد، مرورگرهای دیگر خیلی زودتر از Google Chrome این ویژگی‌ها را دریافت کرده‌اند. اما، بر اساس آمار StatCounter، کروم همچنان پرکاربردترین مرورگر جهان محسوب می شود. طبق آمار، 67.34 درصد از کاربران مرورگر دسکتاپ در ماه سپتامبر به گوگل کروم اعتماد کامل دارند. ما بقی به ترتیب 10.8 درصد از کاربران مایکروسافت اج، 8.93 درصد از کاربران Apple Safari و 7.28 درصد از کاربران Mozilla Firefox را انتخاب کردند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

1 × 2 =