عرضه یک CPU قوی مخصوص بازی توسط اینتل در CES2024

عرضه یک CPU قوی مخصوص بازی توسط اینتل در CES2024

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

اینتل، غول تراشه سازی آمریکایی در حال برنامه ریزی عرضه یک CPU هیولا برای گیمرها و سازندگان بازی است.

اینتل ممکن است در حال آماده شدن برای عرضه یک CPU هیولا باشد که می تواند امکانات مهمی را ارائه دهد. این ادعا به علت انتشار یک تصویر جدید از پردازنده Core i9-14900KS مطرح شده است. گفته می‌شود این پردازنده یک نسخه اورکلاک شده ازپردازنده اصلی Core i9-14900K است و سرعت آن به حدود 6.2 گیگاهرتز می رسد. این تصویر توسط افشاگر معروف CPU، HXL (@9550pro) در اوایل امروز منتشر شد. HXL هنوز مطمئن نیست این تصویر واقعی است یا خیر! اما اگر فرض کنیم که این تصویر واقعی باشد هنوز معلوم نیست اینتل بخواهد این CPU را راه‌اندازی کند یا خیر!

یکی از ناسازگاری ها در حروف “intel” روی هیت سینک است. در تصویر فاش شده، حروف “i” و “l” کمی کوچکتر از آنچه در تصاویر رسمی Core i9-13900KS دیده می شود، به نظر می رسد . اختلاف دیگر در حروف “K” و “S” است. در تصویر فاش شده، حروف “K” و “S” نسبت به تصاویر رسمی Core i9-13900KS کمی نزدیکتر به هم قرار گرفته اند. این اختلاف ها شاید به خاطر جعلی بودن تصویر باشد. با این حال، حتی اگر حروف (به خصوص KS) بین دو تراشه شبیه به هم نباشد، لزوماً به این معنی نیست که تصویر دستکاری شده و جعلی است. اگر اینتل تغییراتی در طراحی هیت سینک Core i9-14900KS ایجاد کرده باشد، این به معنای بهبود عملکرد خنک کننده CPU است. اینتل به احتمال زیاد از مواد جدید یا طراحی متفاوتی برای هیت سینک استفاده خواهد کرد.

پردازنده جدید اینتل 2024

اگر اینتل پردازنده Core i9-14900KS را به بازار عرضه کند، می تواند به یک رقیب قدرتمند برای پردازنده AMD Ryzen 7 7950X تبدیل شود. این تراشه 24 هسته، 32 رشته و حداکثر سرعت کلاک 6.2 گیگاهرتز دارد. این قابلیت ها می توانند عملکرد پردازنده را در اجرای بازی ها، تولید محتوا و برنامه های گرافیکی سنگین به میزان قابل توجهی ارتقا دهد.

اینتل چند نسل گذشته، CPUهای اورکلاک شده‌ای را برای علاقه‌مندان به بازی و سایر برنامه‌های سنگین منتشر کرده است. این CPUها در مجموع سرعت کلاک بالاتر و عملکرد کلی بهتری نسبت به نسخه های اصلی دارند. در حال حاضر نسخه فعلی Core i9-12900KS نسخه اورکلاک شده Core i9-12900K است. این پردازنده سرعت کلاک پایه و سرعت کلاک توربو بالاتری نسبت به مدل پایه دارد و به همین علت عملکرد پردازنده را در زمان اجرای بازی ها یا سایر برنامه های سنگین افزایش می دهد.

بنابراین منطقی است که اینتل بخواهد Core i9-14900K را تحت نسخه اورکلاک شده KS عرضه کند. این CPU می‌تواند برای کسانی که به دنبال عملکرد برتر در بازی‌ها و سایر برنامه های گرافیکی هستند، خیلی جذاب باشد.
اینتل در تراشه جدید TDP را به 150 وات افزایش می دهد، که 25 وات بیشتر از TDP تراشه های های سری Raptor Lake است. به عبارت دیگر، تراشه جدید اینتل از نظر مصرف برق نسبت به سایر تراشه های Raptor Lake پرمصرف تر خواهد بود. این می تواند به این معنی باشد که این تراشه به یک سیستم خنک کننده قوی تر نیاز دارد. TDP در واقع یک معیار تخمینی از مقدار توانی است که یک تراشه در شرایط بار کامل مصرف می کند. اینتل احتمالاً Core i9-14900KS را در نمایشگاه CES 2024 امسال معرفی خواهد کرد. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه فناوری در جهان به حساب می آید و معمولاً محل رونمایی از جدیدترین محصولات فناوری دنیاست. قیمت Core i9-14900KS هنوز مشخص نیست. با این حال، پیش بینی می شود محدوده 600 تا 750 دلار باشد. اینتل تراشه های Core i9-14900K را با قیمت 590 دلار عرضه کرده بود.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار × 1 =

اخبار مرتبط