چراغ سبز آمریکا به کره جنوبی برای فروش تراشه به چین!!

چراغ سبز آمریکا به کره جنوبی برای فروش تراشه به چین!!

آخرین بروز رسانی: 15 بهمن 1402توسط برچسب‌ها: , ,

دولت آمریکا برای سازندگان تراشه کره جنوبی مجوز نامحدود فروش تجهیزات تراشه به چین، صادر می کند.

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت‌های کره‌جنوبی مجوز نامحدود برای فروش تجهیزات تراشه به چین دریافت می‌کنند. دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که سامسونگ الکترونیکس وSK Hynix از این پس مجاز خواهند بود تجهیزات تراشه های ایالات متحده را به صورت نامحدود و بدون نیاز به مجوز جداگانه، به کارخانه های خود در چین ارسال کنند.

تا قبل از این پیش بینی می شد که ایالات متحده قانون دریافت مجوز برای ارسال تجهیزات تراشه سازی آمریکا توسط شرکت های تراشه سازی کره جنوبی به چین را تمدید کند. چوی سانگ موک، دبیر ارشد امور اقتصادی ریاست جمهوری کره گفت: “ابهامات در مورد عملیات و سرمایه گذاری شرکت های نیمه هادی کره جنوبی در چین تا حد زیادی کاهش یافته است؛ آنها می توانند با آرامش استراتژی های بلندمدت خود را دنبال کنند.”

طبق بیانیه چوی، ایالات متحده شرکت های سامسونگ و SK Hynix را در جریان تصمیم خود قرار داده است. دفتر ریاست جمهوری در ادامه گفت:”وزارت بازرگانی ایالات متحده در حال به روز رسانی لیست نهایی خود است که مشخص می کند کدام نهادها می توانند مجوز صادرات کدام فناوری را دریافت کنند.” تصمیم جدید به سامسونگ و SK Hynix اجازه می دهد تا به تامین برخی از ابزارهای آمریکایی ساخت تراشه برای کارخانه های خود در چین ادامه دهند. با قرار گرفتن اسامی این دو شرکت در لیست جدید، آنها دیگر نیازی به اخذ مجوز جداگانه برای صادرات تجهیزات ندارند.

شرکت های سامسونگ و SK Hynix به عنوان بزرگترین و دومین سازنده تراشه های حافظه جهان، میلیاردها دلار در کارخانه های تراشه سازی خود در چین سرمایه گذاری کرده بودند. بنابراین، باید از شنیدن این خبر خوشحال باشند. سامسونگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «از طریق هماهنگی با دولت های مربوطه، ابهامات مربوط به عملکرد خطوط تولید نیمه هادی کارخانه های ما در چین به طور قابل توجهی برطرف شده است». شرکت SK Hynix هم اعلام کرد: “ما از تصمیم دولت ایالات متحده برای تمدید معافیت با توجه به مقررات کنترل صادرات استقبال می کنیم. ما معتقدیم این تصمیم به تثبیت زنجیره تامین نیمه هادی جهانی کمک زیادی خواهد کرد.”

Samsung Electronics حدود 40 درصد از تراشه های NAND خود را در کارخانه خود در استان Xian چین تولید می کند .شرکت SK Hynix حدود 40 درصد از تراشه های DRAM خود را در کارخانه Wuxi و 20 درصد از تراشه های فلش NAND خود را در کارخانه Dalian تولید می کند. طبق آمار TrendForce این شرکت ها با هم حدود 70 درصد از تراشه های DRAM و 50 درصد از حافظه های فلش NAND بازارهای جهانی را تامین می کنند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

17 − هشت =

اخبار مرتبط