ایسوس مینی کامپیوترهای شخصی NUC اینتل را توسعه می دهد

ایسوس مینی کامپیوترهای شخصی NUC اینتل را توسعه می دهد

آخرین بروز رسانی: 28 تیر 1402توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت ایسوس با اینتل بر سر ساخت و توسعه مینی کامپیوترهای شخصی NUC به توافق رسید.

مینی کامپیوترهای اینتل

طبق گزارش اینگجت؛ شرکت اینتل امروز به صورت رسمی ایسوس را به عنوان اولین شریک تجاری خود در بخش ساخت مینی کامپیوترهای شخصی NUC معرفی کرد. این دو شرکت قراردادی غیر الزام آور منعقد کرده اند که بر اساس آن ایسوس مسئولیت تولید، فروش و پشتیبانی از محصولات نسل 10 تا 13 خط تولید کامپیوترهای NUC اینتل را بعهده خواهد گرفت. علاوه براین، ایسوس قصد دارد طرح های بعدی کامپیوترهای NUC را توسعه دهد. طبق این قرارداد ایسوس می تواند رایانه های شخصی NUC، کیت های DIY رایانه های مینی، کیت های DIY لپ تاپ ها، بردهای قابل تنظیم، شاسی و سایر قطعات مونتاژ را در آینده بسازد.

شرکت اینتل در چندهفته اخیر اعلام کرده بود که به سرمایه گذاری در بخش ساخت NUC خود پایان خواهد داد و دیگر قصد تولید آن را ندارد. البته اینکه چرا Intel این تصمیم را گرفته است هنوز مشخص نیست. اما به احتمال زیاد قصد اینتل از این کار، آزادسازی منابع مالی بیشتر و تخصیص آن به بخش ساخت تراشه است. با وجود آن که درآمدهای سه ماهه اول این شرکت روند صعودی داشته است اما، باز هم نسبت به گزارش سال 2022 حدود 36درصد کاهش را نشان می دهد. به نظر می رسد این شرکت در تعیین استراتژی مالی آینده خود محتاط تر عمل خواهد کرد.

اینتل با انتشار اطلاعیه جدید گفت:« تخصص و سابقه ایسوس در ارائه مینی پی سی های پیشرو به مشتریان، این شرکت را به مناسب ترین گزینه برای نوآوری و توسعه خطوط تولید محصولات NUC تبدیل می کند.» شرکت ASUS تصمیم دارد یک شرکت وابسته جدید به نام “ASUS NUC BU” راه اندازی کند. شرکت جدید به تمام امور مربوط به کامپیوترهای NUC اینتل رسیدگی خواهد کرد. این شرکت مجوز غیرانحصاری برای ساخت مینی کامپیوترهای شخصی اینتل را دریافت خواهد کرد. این حرکت می تواند برای Intel مقدمه ای برای همکاری با شرکت های بیشتر در آینده باشد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × پنج =

اخبار مرتبط