دسترسی مک بوک های جدید و آیفون14 به Self Service Repair

اپل دسترسی برنامه خود تعمیر Self Service Repair را به مک بوک های جدیدتر و آیفون 14 گسترش داد.

اپل برنامه خود تعمیر

طبق گزارش اینگجت؛ کاربران اپل دیگر لازم نیست برای تعمیرات دستگاه های خود با شرکت تماس بگیرند. شرکت کوپرتینویی در حال توسعه برنامه Self Service Repair است تا بتواند دستگاه های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. کاربران می توانند از تاریخ 21 ژوئن قطعات، ابزارها و دفترچه‌های راهنمای مورد نیاز برای تعمیر گوشی های آیفون 14، مک بوک ایرهای 13 اینچی و پرو مجهز به تراشه M2 را از طریق این برنامه دریافت کنند. علاوه بر این، کاربران ساکن در کشورهای بریتانیا، ایالات متحده و هفت کشور اروپایی دیگر می توانند به دوربین TrueDepth و بلندگوی بالایی مدل های آیفون 12 و آیفون 13 دسترسی داشته باشند. البته شرکت به تازگی اعلام کرد به لیست برنامه خود کامپیوترهای آی مک مجهز به تراشه M1 را نیز اضافه کرده است.

کاربران با قراردادن دستگاه در حالت عیب یابی و دنبال کردن دستورات آن می توانند به راحتی مشکل خود را حل کنند. این برنامه برای تجهیزات اپل حیاتی است زیرا علاوه بر عیب یابی قطعات، مشخصات بیومتریک را (مانند Face ID و Touch ID) به Secure Enclave متصل می کند.

برنامه خود تعمیر، بسیاری از اطلاعات تعمیراتی که قبلا فقط در اختیار تکنسین های اپل قرار می گرفت در اختیار سایر کاربران قرار می دهد. اگر دستگاه شما به تعویض قطعه نیاز داشته باشد باید آن را بخرید یا اجاره کنید. در هر صورت، هزینه زیادی بابت آن باید بپردازید. اما اگر به تعمیر تجهیزات الکترونیکی آشنایی داشته باشید می توانید با کمک این برنامه و پرداخت هزینه خیلی کمتر، دستگاه خود را به راحتی تعمیر کنید.

طبق روال گذشته سرویس کامل دستگاه رایگان نیست. البته این شرکت در طول سال اخیر با فشار زیادی از سوی دولت هایی که در حال تصویب قوانین و مقررات حق تعمیر هستند، مواجه بود. به عنوان مثال: اتحادیه اروپا می خواهد قانون استفاده از باتری های قابل تعویض را اجرایی کند. در مجموع، ارائه برنامه هایی مانند عیب یابی حرکتی است که اپل می تواند با کمک آن بسیاری از این مشکلات حقوقی را برطرف کند.

این برنامه فقط محدود به اپل نمی شود بلکه شرکت های دیگری نیز مانند سامسونگ، گوگل و سایرین با همکاری شرکت‌های تعمیرات سخت افزاری مانند iFixit برنامه مشابهی برای تعمیر دستگاه ها ارائه داده اند. اگرچه همه افراد قادر به تعمیر دستگاه خود نیستند اما، در حال حاضر به یک روش مرسوم تبدیل شده است.


چاپ