اینتل از نام Core Ultra در تراشه های جدید استفاده می کند!

اینتل از نام Core Ultra در تراشه های جدید استفاده می کند!

آخرین بروز رسانی: 12 اردیبهشت 1402توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت اینتل قصد دارد در نام گذاری تراشه های جدید از نام Core Ultra به جای Core i استفاده کند.

طبق گزارش دیجیتال ترندز؛ اینتل تقریبا 15 سال پیش در سال 2008 از عنوان”Core” در تراشه های نسل اول خود استفاده کرد. در تمام این سالها این نام را همانند یک میراث با ارزش حفظ کرد اما، حالا به نظر می رسد می خواهد از نام جدید در تراشه های Meteor Lake استفاده کند. از این پس شرکت سازنده می خواهد به جای نام 3Core i،5 i،7 i و9 i از نام Core Ultra در تراشه های نسل جدید استفاده کند. البته، جزئیات آن هنوز منتشر نشده است.

این خبر برای اولین بار در یک سایت بازی های آنلاین Ashes of the Singularity با انتشار تصاویری از بنچمارک یک پردازنده به نام “Core Ultra 5 1003H” منتشر شد. پس از انتشار این تصاویر، فرناندز مدیر روابط عمومی اینتل در یک توییت به صورت مستقیم در مورد تغییر نام تجاری تراشه های ای شرکت صحبت کرد.

فرناندز تراشه های نسل Meteor Lake را یک “نقطه عطف” برای شرکت می داند و اعلام کرد در هفته های آِنده اطلاعات بیشتری از این تراشه ها منتشر خواهد کرد. البته این توییت از عنوان Core Ultra استفاده نکرد اما ابتدای توییت به تغییر نام اشاره کرد بنابراین، این گزارش به احتمال زیاد صحت دارد.
نام Core Ultra از چند جهت جالب است. اول از همه، استفاده از “Ultra” این روزها به یک اصطلاح بسیار محبوب تر در بین شرکت های فناوری تبدیل شده است. آغازگر این جریان، اپل بود که از این نام در هر دو آیفون و تراشه های سری M استفاده کرد. برای مثال، Ultra M1 قدرتمندترین پیکربندی تراشه1 M را نشان می‌دهد که فقط در نسخه دسکتاپ Mac Studio قابل دسترسی است. اگر نام Core Ultra در تراشه‌های 45 واتی سری H به کار برده شود، احتمال این که از نام‌های دیگری در تراشه‌های کم‌مصرف استفاده شود، سخت نیست. به عبارت دیگر، شاید مانند اپل شاهد نام های دیگری همچون Core Max و Core Pro باشیم.

intel معمولا از شیوه نام گذاری پیچیده ای در تراشه های خود استفاده می کند. به عنوان نمونه، تفاوت تراشه های سری H با سری U از نظر عملکرد خیلی زیاد است. این تفاوت در پشت نام عددی تراشه مخفی شده است. تراشه های Core i7 و Core i5 با وجود تبلیغات زیاد از لحاظ عملکرد خیلی با هم فرق ندارند.

اینتل تا اواخر امسال تراشه های نسل چهاردهم خود را با نام Meteor Lake وارد بازار خواهد کرد. معماری این تراشه نسبت به نسل های قبل بسیار متفاوت است. این تراشه ها اولین تراشه هایی هستند که با گره جدید 7 نانومتری تولید می شوند و از لیتوگرافی فرابنفش برخوردار هستند. تغییرات جدید در حال رخ می دهد که، intel بزرگترین ضرر مالی سه ماهه خود را در طول تاریخ این شرکت تجربه می کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

3 × پنج =

اخبار مرتبط