علت کندی سرعت مودم وای فای و راه حل های آن

علت کندی سرعت مودم وای فای و راه حل های آن

شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت گاهی اوقات اتصال شما را محدود می کنند، که می تواند باعث شود سرعت اینترنت شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد. اما راه حل هایی برای این مسئله وجود دارد. پس تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

سرعت پایین اینترنت می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. به عنوان مثال، روتر شما ممکن است قدیمی باشد یا ممکن است محل قرارگیری آن خیلی دورتر از تلویزیون یا رایانه شما باشد. علت دیگر کندی وای فای شما می تواند کاهش پهنای باند باشد. بر اساس قانون، ISPها می‌توانند سرعت اینترنت شما را کم کنند. به عنوان مثال، اگر شما بیشتر از اندازه تعیین شده به صورت آنلاین تلویزیون تماشا کنید، پهنای باند شما را محدود کرده و به وب‌سایت‌هایی که متعلق به رقبایشان هستند، اتصالات کندتری ارائه می‌دهند.

یک راه حل برای کندی سرعت وای فای در زمان قطع شدن اینترنت، استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی(VPN) است. اما چگونه؟!
اساسا، ISP ها باید آدرس IP شما را ببینند تا سرعت اینترنت شما را کاهش دهند، بنابراین استفاده از یک VPN خوبمی تواند از هویت دستگاه محافظت کند. اگرچه، با محدودیت ها و معایبی نیز همراه است که در زیر به آنها اشاره خواهم کرد.
ما در این مقاله می خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید تشخیص دهید که آیا کاهش سرعت، مربوط به پهنای باند است یا خیر؟! اگر به پهنای باند مربوط نباشد، باید برای رفع مشکل Wi-Fi خود چه کاری انجام دهید.

مرحله 1 : ابتدا اتصال کند اینترنت خود را عیب یابی کنید
ابتدا در گام اول مهم است که روش های عیب‌یابی موجود را مرور کنید: به عنوان نمونه، بررسی کنید که روتر شما در مرکز خانه شما قرار دارد، جهت آنتن‌های آن را تغییر دهید، امنیت شبکه خود را دوباره بررسی کنید و غیره.
اگر فهرست عیب یابی را بررسی کرده‌اید و وای‌فای‌ شما همچنان در حال کار کردن است، به مرحله بعدی بروید.

speed wifi
مرحله 2 : سرعت اینترنت خود را تست کنید
هنگامی که مطمئن شدید هیچ توضیح ساده ای برای مشکلات وای فای شما وجود ندارد، می توانید روش های دقیق تر اندازه گیری از سلامت اینترنت خود را آزمایش کنید. با یک آزمایش ساده از طریق M-Lab شروع کنید. این سایت، سرعت اتصال شما را بررسی می‌کند و اساساً ارزیابی می‌کند که آیا ISP شما بدون توجه به محتوایی که به آن دسترسی دارید خدمات ثابتی ارائه می‌دهد یا خیر؟! این اندازه گیری کامل نیست، اما نقطه شروع خوبی است و می توانید سرعت اتصال اینترنت خود را با آن بررسی کنید.

speed wifi 2
مرحله 3 : یک VPN مطمئن پیدا کنید
اگر تست اولیه را در مورد سلامت اینترنت خود انجام داده اید، و هنوز فکر می کنید ممکن است مشکلی در ISP شما وجود داشته باشد، شروع به تحقیق در مورد VPN کنید. برای تهیه یک VPN مناسب باید به عواملی مانند امنیت، قیمت و مکان سرور توجه کنید. خوشبختانه، ما قبلاً این کار را برای شما انجام داده ایم. پیشنهادات ما را در جدیدترین VPN های سال 2022 می توانید مشاهده کنید.

مرحله 4: سرعت خود را با VPN مقایسه کنید
سپس سرعت اینترنت خود را در جایی مانند Fast.com یا Speedtest.net تست کنید. هنگامی که VPN شما فعال است، نتایج را با همان آزمایش مقایسه کنید. استفاده از هر VPN باید سرعت شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، بنابراین تست های سرعت باید اختلاف را نشان دهند، سرعت مودم وای فای زمانی که VPN شما فعال باشد به میزان قابل توجهی کمتر از زمانی است که VPN شما غیر فعال است. یک VPN آدرس IP دستگاه شما را که ارائه دهندگان برای شناسایی شما استفاده می کنند پنهان می کند، بنابراین اگر تست سرعت شما با VPN سریعتر از زمانی است که VPN ندارید، ممکن است به این معنی باشد که ISP شما آدرس IP شما را هدف قرار داده است.

speed wifi 3
مرحله 5: اینترنت خود را درست کنید
خوب، این قسمت سخت است. حتی اگر متوجه شدید که ارائه‌دهنده اینترنت شما را محدود کرده، ممکن است کار زیادی نتوانید انجام دهید. بسیاری از مردم در ایالات متحده در مناطقی زندگی می کنند که دارای ISP انحصاری یا دو قطبی هستند، بنابراین ممکن است نتوانید ارائه دهنده بهتری پیدا کنید. اما در اینجا چند پاسخ مفید وجود دارد:

اگر گزینه های دیگری دارید، می توانید از بهترین ارائه دهنده در منطقه خود استفاده کنید. Measurement Lab منبع خوبی برای یافتن اطلاعات خاص منطقه شما است و می تواند شما را به سمت یک ISP قابل اعتمادتر راهنمایی کند.
از VPN خود برای حفظ سرعت ثابت تر استفاده کنید. VPN نمی‌تواند اتصال بد یا دلایل کندی سرویس شما را حل کند، اما می‌تواند فشار ISPها را به دستگاه شما کاهش دهد.
با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید و تهدید کنید که اگر آن ها، اینترنت شما را محدود کنند، از خدمات شرکت دیگری استفاده خواهید کرد. این روش قدیمی به نظر برسد، اما معمولا شرکت های ارائه دهنده به چنین روش هایی پاسخ مثبت داده اند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

یازده + چهارده =