حیات از چشمه های آب گرم در کف اقیانوس شروع شد!

حیات از چشمه های آب گرم در کف اقیانوس شروع شد!

آخرین بروز رسانی: 7 اسفند 1402توسط برچسب‌ها: , ,

مطالعه جدید نشان می دهد که اولین موجودات زنده از چشمه های آب گرم در کف اقیانوس ها به وجود آمدند.

ما هنوز نمی دانیم که حیات در 3.5 سال پیش چگونه در زمین شکل گرفته است! اما مطالعه جدید به تازگی شواهدی در مورد واکنش های مربوط به قدیمی ترین چشمه های آب گرم و ارتباط آن با اجزای حیاتی انسان های اولیه مطرح کرد. غشا یا پوسته مهم ترین بخش یک سلول را تشکیل می دهد. غشای سلولی مرز میان ساختار داخلی با محیط خارجی است.

محققان دانشگاه نیوکاسل به تازگی دریافتند که می‌توانند با مخلوط کردن هیدروژن، بی کربنات و مگنتیت حاوی آهن در چشمه آبگرم شبیه سازی شده، مجموعه‌ای از مولکول‌های آلی شامل اسیدهای چرب با زنجیره بلند را تشکیل دهند. این اسیدهای چرب با زنجیره بلند به احتمال زیاد اولین غشای سلولی سیاره زمین را به وجود آوردند. با این حال، منشأ خود آنها هنوز مشخص نیست. گراهام پورویس، نویسنده ارشد این مقاله و محقق مقطع فوق دکتری دانشگاه دورهام می‌گوید “: محفظه‌های سلولی، نقطه پیدایش حیات در زمین هستند. آنها با جداسازی فضای داخلی سلول از محیط خارجی، واکنش‌های حیاتی را به وجود می آورند.”

اولین چشمه های آبگرم با توجه به ترکیب حیاتی آنها از نظر گرما و مواد شیمیایی لازم برای پیدایش حیات، محیط خوبی برای پیدایش علائم اولیه حیات بوده اند. تیم تحقیقاتی ویژگی‌های شیمیایی مهم چشمه های اولیه زمین را با استفاده از آب قلیایی داغ در یک آزمایشگاه شبیه سازی کردند.

آنها این مایعات غنی از هیدروژن را با آب دریای سرشار از دی اکسید کربن و مگنتیت، که یک ماده معدنی با ترکیبات آهن است، ترکیب کردند. آب زمین در دوران اولیه ترکیبات این چنینی داشت. اسیدهای چرب به دست آمده با اندازه گیری حداکثر 18 اتم کربن، دارای مناطق مجزا با خواص آبدوست (جذب آب) یا آبگریز (دفع آب) هستند که به آنها توانایی متعاقب ایجاد “جیب های” آلی طبیعی در محیط های آبی را می دهد.

طبق گفته تیم تحقیقاتی؛ هر وقت که محیط اطراف دریچه های آبگرم اسیدهای چرب مورد نیاز برای تشکیل غشای سلولی را تولید می کردند. این غشاها می‌توانستند در ابعاد بیوشیمیایی وسیع‌تری که در نهایت منجر به پیدایش حیات در زمین می شد را به دام بیاندازند. با این حال ما هنوز اطلاعات زیادی در مورد نحوه پیدایش حیات نداریم. تحقیقات این چنینی می تواند به دانشمندان در جمع آوری قطعات این پازل کمک زیادی کنند.

پیدایش غشای سلولی مهم ترین رویداد در کل تاریخ زمین بود. هنوز سئوالات زیادی وجود دارد اما، این تحقیق می تواند یک دید کلی در مورد اتفاقی که رخ داده ارائه بدهد. جان تلینگ، بیوشیمی‌دان دانشگاه نیوکاسل می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم که این تحقیق می‌تواند اولین گام در چگونگی پیدایش حیات در سیاره ما باشد. این تحقیقات همچنان برای پیدا کردن دومین عامل کلیدی در پیدایش حیات ادامه دارد. جدای از مفاهیمی که برای درک حیات در سیاره زمین وجود دارد، ما معتقدیم که واکنش‌های مشابهی برای تشکیل غشاء ممکن است در تعدادی از اقیانوس‌های فرازمینی مانند قمرهای یخی مانند اروپا و انسلادوس در حال وقوع باشد.»

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

چهار − یک =