پیوستن بانک های اروپایی به سیستم پرداخت فوری EPI !

پیوستن بانک های اروپایی به سیستم پرداخت فوری EPI !

آخرین بروز رسانی: 7 اسفند 1402توسط برچسب‌ها: , ,

شرکت اروپایی EPI با راه اندازی یک سیستم پرداخت جدید تا پایان سال 2023 قصد دارد به جاه طلبی های شرکت های آمریکایی پرداخت فوری ویزا و مسترکارت پایان دهد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ EPI اعلام کرد برای مقابله با شرکت های آمریکایی ارائه دهنده خدمات پرداخت فوری و کمک به بانک های اروپایی تصمیم دارد دو شرکت پرداخت را خریداری کند.

دو شرکتی که EPI قصد خرید آن را دارد، شرکت هلندی Currence iDEAL و شرکت PQI مستقر در لوکزامبورگ است که به شرکت iDEAL روش های پرداخت را ارائه می دهد. در حال حاضر، بانک های اروپایی زیادی مانند Belfius، DZ Bank، ABN Amro و Rabobank ، BNP Paribas، BPCE، Credit Agricole، Deutsche Bank و Societe Generale به این سیستم پایلوت پرداخت فوری پیوسته اند.

مارتینا وایمرت، مدیر اجرایی شرکت EPI گفت: «ما در حال توسعه یک پلت فرم جدید هستیم تا مشکلات شیوه های جدید پرداخت را به بهترین شکل ممکن، با فناوری کارآمد و پیشرفته برطرف کنیم .»

هدف بلند مدت EPI ، ایجاد یک جایگزین اروپایی برای سیستم‌های پرداخت کارت‌های فرامرزی ویزا و مسترکارت بود که سال گذشته باید به فاز عملیاتی می رسید اما با خروج نیمی از بانک‌های عضو، منحل شد.

EPI به دلیل عدم آمادگی بانک‌ها برای جمع‌آوری پول نقد مورد نیاز، درخواست بودجه عمومی کرده بود توانست با ایجاد یک برند واحد برای پرداخت‌های فوری در سراسر اروپا، وقت بیشتری روی توسعه کیف پول دیجیتالی بگذارد.
این کیف پول الکترونیکی در فاز اول تا پایان 2023در دسترس کاربران ساکن در آلمان و فرانسه قرار می گیرد و تا اوایل سال 2024 نیز در دسترس کاربران بلژیکی قرار خواهد گرفت.

EPI گفت: ” در مجموع نیمی از تمام پرداخت‌های الکترونیکی حوزه یورو در این مناطق انجام می شود اما، به تدریج سایر کشورهای اروپایی نیز از سیستم جدید بهره مند خواهند شد. قرار است در آینده نزدیک به سیستم پایلوت امکاناتی مانند پرداخت آنلاین، پرداخت اقساط، خرید فوری نیز اضافه شود.”

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

19 + یازده =