درخواست ایالات متحده برای بررسی تخلفات شرکت پاناسونیک

درخواست ایالات متحده برای بررسی تخلفات شرکت پاناسونیک

وزارت اقتصاد مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد، درخواست ایالات متحده برای بررسی تخلفات احتمالی از کارخانه قطعات خودرو پاناسونیک (6752.T) در شهر مرزی رینوسا را پذیرفته است. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات تخلف شرکت پاناسونیک تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

درخواست نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) در اوایل این ماه به دنبال طرح سومین شکایت نیروی کار ایالات متحده بود که بر اساس قراردادی که با کارخانه پاناسونیک بسته شد، این شرکت متعهد گردید تا شرایط محل کار در مکزیک را بهبود دهد.

وزارت اقتصاد مکزیک در پاسخ به این درخواست اعلام کرده که پرونده را با وزارت کار بررسی خواهد کرد تا مشخص شود که آیا حقوق کارگران تحت توافقنامه 2020 که بین کشورهای ایالات متحده آمریکا – مکزیک – کانادا (USMCA) حاصل گردیده بود، نقض شده است یا خیر؟!

سندیکای مکزیکی که درخواست تحقیق کرده است، SNITIS، پاناسونیک را متهم کرده است که پشت سر کارگران قرارداد اتحادیه ای امضا کرده که بر اساس آن، ده ها کارمند معترض را اخراج کرده است.

شرکت پاناسونیک آمریکای شمالی گفت که حقوق اتحادیه های کارگری را “احترام و حمایت می کند” و معتقد نیست که آنها را نقض کرده است. این شرکت ژاپنی در ادامه توضیحات خود گفت که با مقامات مکزیکی همکاری خواهد کرد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

دوازده − یازده =