با کاهش یک کیلووات ساعت در مصرف برق، 500 تومان جایزه بگیرید

با کاهش یک کیلووات ساعت در مصرف برق، 500 تومان جایزه بگیرید

وزیر نیرو اعلام کرد که از ابتدای خرداد، مشترکانی که یک کیلو وات ساعت در مصرف برق خود صرفه جویی کنند، پنج برابر بهای برق (500 تومان) پاداش می گیرند. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات این طرح تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو اعلام کرد: کسانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، از وزارت نیرو پاداش خواهند گرفت. به عنوان مثال، مشترکینی که الگوی مصرف برق را رعایت کنند، بابت هر کیلووات‌ساعت به صورت میانگین 100 تومان پرداخت می کنند و اگر آن ها در مصرف برق نیز صرفه‌جویی کرده باشند، به ازای هرکیلو وات ساعت صرفه جویی، پنج برابر آن که معادل 500 تومان می باشد، جایزه دریافت می کنند.
وزیر نیرو در ادامه گفت: به طور متوسط هر مشترک خانگی در فصل تابستان 300 کیلووات‌ساعت سهمیه برای مصرف دارد، اگر هر مشترک بتواند فقط به اندازه 50 کیلووات‌ساعت در مصرف برق، صرفه‌جویی کند؛ به عنوان نمونه سال قبل 300 کیلووات‌ساعت برق مصرف کرده و در سال جاری بتواند مصرف خود را به 250 کیلووات‌ساعت برساند، قبض این مشترک رایگان حساب شده و هیچ هزینه ای بابت برق پرداخت نخواهد کرد.
محرابیان گفت برنامه‌ریزی شده که از سوی ادارات دولتی و دستگاه‌های مربوط، صرفه‌جویی قابل‌توجهی صورت بگیرد. بر اساس مصوبه ای که اخیراً هیئت دولت آن را به تصویب رسانید، دستگاه‌های دولتی موظفند در ساعات کاری مصارف برق خود را حداقل به میزان 30 درصد نسبت به سال قبل کاهش بدهند. ارگان های دولتی می توانند با استفاده از تنظیم درجه حرارتی دستگاه‌های سرمایشی و عدم استفاده از نور بیشتر در ساختمان‌های اداری مصرف خود را کاهش دهند. در ساعت های غیراداری نیز برنامه‌ریزی شده که میزان 60 درصد مصرف برق نسبت به سال قبل کمتر شود.
وزیر نیرو اعلام کرد: میزان مصرف برق تمامی سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی توسط شرکت‌ توزیع برق پایش خواهد شد و از ابتدای خرداد سال جاری این پایش شروع می شود. در مراحل ابتدایی با اعلام تذکرات و تنظیماتی که روی دستگاه‌های مدیریت مصرف ادارات و سازمان های دولتی اعمال شده، پایش صورت می گیرد. گزارش اقدامات دستگاه‌های زیربط به همه مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

8 + بیست =