درخواست شفافیت مالی سهامداران شرکت آمازون

درخواست شفافیت مالی سهامداران شرکت آمازون

آخرین بروز رسانی: 7 اسفند 1402توسط برچسب‌ها:

6 مارس (رویترز) – فایننشال تایمز روز یکشنبه گزارش داد، 24 سرمایه گذار آمازون از غول فناوری می خواهند تا شفافیت در افشای مالیات ها را افزایش دهد و استاندارد گزارشگری جدیدی را اتخاذ کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات این درخواست تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

Picture3

FT با استناد به نامه ای که در این هفته به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال خواهد شد، گفت: سرمایه گذاران در تلاش برای دریافت تصمیم سهامداران هستند که خواستار استاندارد گزارش مالیاتی جدید در نشست سالانه شرکت در سال جاری است.
سرمایه گذاران در نامه می گویند: «روش های تهاجمی مالیاتی می تواند شرکت و سرمایه گذاران آن را در معرض نظارت بیشتر مقامات مالیاتی، خطرات تعدیل و افزایش آسیب پذیری آنها در برابر تغییرات قوانین مالیاتی قرار دهد، زیرا کشورها به دنبال محافظت از پایه های مالیاتی خود در برابر اقدامات مضر هستند.
به گفته خبرگزاری رویترز، سرمایه گذارانی که شامل مدیران دارایی Nordea، Royal London و چندین صندوق بازنشستگی بزرگ اروپایی و ایالات متحده می شوند، از آمازون می خواهند که گزارش شفافیتی مطابق با استاندارد مالیاتی مطابق با گزارش جهانی (GRI) صادر کند.
آمازون بلافاصله به درخواست آنها پاسخ نداده است.در گزارش FT آمده است که این نامه توسط بیش از 100 گروه، از جمله دفتر بازرسی شهر نیویورک و بزرگترین صندوق بازنشستگی خصوصی دانشگاه‌های بریتانیا، امضا شده است.

در ماه دسامبر، صندوق بازنشستگی بزرگ منچستر و مرکز OIPIT نیز پیشنهادی را برای سهامداران ارائه کردند که طی آن از آمازون خواستند استاندارد مالیاتی جدید GRI را که شامل گزارش‌های عمومی کشور به کشور اعم از اطلاعات مالی، مالیاتی و کارگران می شود اجرا کند.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

پنج × چهار =