اولین ماشین آتش نشانی تمام الکتریکی با قدرت پمپ 750 گالن در دقیقه!

اولین ماشین آتش نشانی تمام الکتریکی با قدرت پمپ 750 گالن در دقیقه!

اولین ماشین آتش نشانی تمام الکتریکی با قدرت پمپ 750 گالن در دقیقه در آمریکا رونمایی شد.

مسا یکی از شهرهای ایالت آریزوناست که توانست به تازگی گام مهمی در حفظ محیط زیست و ایمنی آتش نشانان بردارد. مسئولین این شهر به تازگی از اولین کامیون آتش نشانی تمام الکتریکی آریزونا متعلق به شرکت E-ONE، رونمایی کردند. این پروژه در راستای پروژه “اقدام آب و هوای شهر” صورت گرفت.

شرکت E-ONE، یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی REV به حساب می آید. کامیون پمپاز آب ساخت این شرکت هم اکنون در ایستگاه آتش نشانی 221 جنوب شرقی مسا مغول به کار شد. هدف سازندگان از ساخت این کامیون، کاهش حضور آتش نشانان در محیط های سمی و افزایش امنیت آنان در راستای اجرای اقدامات بهداشتی و ایمنی پیشرفته اعلام شد. شهردار مسا از به کارگیری وسایل نقلیه الکتریکی در این شهر استقبال کرد وگفت:”این فناوری به علت کارایی بالایی که دارد می تواند جایگزین خودروهای گازسوز شود. ما از این این فناوری می توانیم برای تحقق اهداف برنامه “اقدام اقلیمی” تا سال 2050 و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در هوا استفاده کنیم.”

اسکات سامرز، عضو شورای شهر منطقه 6 معتقد است قرار دادن این دستگاه نوآورانه در جنوب شرقی مسا نمادی از طرز فکر نوآوری مدیران این شهر است. از ویژگی های مهم این ماشین آتش نشانی می توان به میزان آلایندگی کم یا بدون انتشار کربن، کاهش آلودگی صوتی، نیاز کم به شارژ و ظرفیت بالای باتری اشاره کرد. این کامیون برقی با یک بار شارژ می تواند چهار خط شلنگ آب را با سرعت 750 گالن در دقیقه به مدت چهار ساعت پمپ کند. ایستگاه آتش نشانی 221 مجهز به شارژر الکتریکی است. کامیون حدود 3 ساعت زمان نیاز دارد تا به شارژ کامل برسد. ایستگاه 221 که در سال 2021 طراحی و ساخته شد، سلامت و ایمنی آتش نشانان را با سیستم تهویه مطبوع، سیستم های جذب اگزوز و منطقه ضد عفونی در اولویت قرار می دهد. مری کاملی، رئیس آتش نشانی با تاکید بر تعهد این سازمان به ارتقای سلامت و ایمنی پرسنل خود گفت: “هر قدم نوآورانه ای که به سلامت و ایمنی کلی پرسنل ما کمک می کند، درست و به جاست.”

بودجه شهر برای خرید ماشین آتش نشانی تمام برقی از محل فروش اوراق قرضه 2018 توسط رای دهندگان و صندوق عمومی شهر تامین می شود. مایک ویرنیگ، رئیس گروه آتش‌نشانی به صورت رسمی از شرکت REV در بیانیه‌ای قدردانی کرد و گفت: «ما خوشحالیم که شرکت E-ONE شهر ما را برای اجرای برنامه انتشار کربن صفر تا سال 2050 انتخاب کرده‌اند. کامیون‌های آتش‌نشانی E-ONE به ما کمک می‌کنند تا انتشار کربن خود را کاهش دهیم و به محیط‌زیست احترام بگذاریم.»

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

یک دیدگاه

  1. فاطمه بهمن 18, 1402 در 9:13 ق.ظ - پاسخ

    خیلی خوبه . آتش نشان ها قشر فداکا و زحمتی کشی هستند امیدوارم تا شرایطی فراهم باشه که کمتر به جونشون آسیب برسه.

دیدگاه خود را بنویسید

16 − یک =