افتتاح اولین جاده شارژ بی سیم خودروهای برقی در ایالات متحده

افتتاح اولین جاده شارژ بی سیم خودروهای برقی در ایالات متحده

ایالت میشیگان، اولین جاده شارژ بی سیم در ایالات متحده را افتتاح کرد.

جاده های ایالت میشیگان به فناوری شارژ بی سیم مجهز می شوند. فناوری جدید می تواند به ترویج فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی کمک زیادی کند. صنعت خودروسازی ایالات متحده از شهر دیترویت آغاز شد و به همین علت، اولین جاده مجهز به فناوری بی سیم را در این شهر نصب کردند. اداره حمل و نقل میشیگان (MDOT) و شرکت اسرائیلی Electreon توسعه دهنده فناوری شارژ وایرلس برای وسایل نقلیه الکتریکی، در حال همکاری با یکدیگر برای آزمایش و تکمیل فناوری شارژ بی‌سیم جاده‌ای هستند.

جاده شارژ بی سیم از سیم‌پیچ‌های مسی تشکیل شده اند که در زیر سطح یک بخش کوچکی از خیابان 14واقع در غرب مرکز شهر دیترویت قرار گرفته است. این سیم‌پیچ‌ها می‌توانند برق را به‌صورت بی‌سیم از طریق یک میدان مغناطیسی به وسایل نقلیه مجهز به گیرنده‌های Electreon منتقل کنند و باتری‌های آن‌ها را در حین رانندگی، بیکاری یا پارک شارژ می کنند. این سیم پیچ ها زمانی فعال می شوند که خودرو از روی این گیرنده ها عبور کند. با استفاده از فناوری جدید می توان امنیت جاده ای را برای عابران پیاده، رانندگان و حتی حیوانات افزایش داد.

گرچن ویتمر، فرماندار ایالت میشیگان در سال 2021 اعلام کرده بود که بخشی از پارک علم و فناوری مستقر در بخش مرکزی به این فناوری مجهز خواهند شد. شرکت فورد موتور هم اکنون مشغول بازسازی ایستگاه مرکزی میشیگان است که در این منطقه قرار دارد. هدف فورد از انجام این کار، حمایت و توسعه وسایل نقلیه خودران در آینده است. محققان در این آزمایش از خودورهای الکتریکی ون مدل E-Transit استفاده کردند. آنها این خودروها را به گیرنده های Electreon مجهز کردند. ایالات متحده قصد دارد تمام جاده های خود را تا چند سال آینده به این فناوری تجهیز کند. در حال حاضر، MDOT و Electreon برای توسعه فناوری شارژ بی سیم در جاده های میشیگان یک قرار داد 5 ساله امضاء کردند.

شرکت الکترون طبق قرارداد دو ایستگاه شارژ القایی استاتیک در محدوده آزمایش نصب کرده است تا وسایل مجهز به گیرنده های الکترون بتوانند هنگام پارک از امکانات شارژ آن استفاده کند. سال 2024، اداره حمل و نقل ایالتی برای بازسازی خیابان های میشیگان و نصب ایستگاه شارژ القایی بیشتر می خواهد یک مناقصه عمومی برگزار کند. جاده های مجهز به شارژ بی سیم می توانند پذیرش و استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را در ایالات متحده بیشتر کنند. دولت آمریکا در حال حاضر برای نصب نیم میلیون ایستگاه شارژ EV برنامه ریزی کرده است. مقامات اداره حمل و نقل معتقدند اجرای این پروژه در این ایالت به قرار دادن میشیگان و دیترویت در خط مقدم فناوری خودروهای الکتریکی کمک می کند.

البته الکترون برای اولین بار نیست که این نوآوری را انجام می دهد. قبل این قرار داد، این شرکت پروژه های مشابهی را در بزرگراه های اسرائیل، سوئد، ایتالیا و آلمان انجام داده است. طبق ادعای این شرکت، فناوری جدید می تواند اندازه، وزن و هزینه باتری خودروهای برقی را کاهش دهد و علاوه بر این نگرانی های موجود در مورد انتشار گازهای گلخانه ای را نیز از بین ببرد.

دیدگاه خود را بنویسید

هجده − 4 =