خودروهای برقی هیوندای با سوپرشارژهای تسلا سازگار می شوند!

خودروهای برقی هیوندای با سوپرشارژهای تسلا سازگار می شوند!

آخرین بروز رسانی: 30 خرداد 1402توسط برچسب‌ها: , ,

هیوندای در حال بررسی طرح پیوستن به ایستگاه های شارژ استاندارد تسلا در آمریکای شمالی است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز؛ مدیرعامل هیوندای روز سه شنبه اعلام کرد که هیوندای موتور در نظر دارد خودروهای برقی خود را با استاندارد ایستگاه های سوپرشارژ تسلا در آمریکای شمالی سازگارتر کند.

سوپرشارژرهای تسلا حدود60 درصد شارژرهای سریع موجود در آمریکا را تشکیل می دهند. شرکت های خودروسازی فورد و جنرال موتورز هفته های اخیر اعلام کردند با شرکت تسلا قراردادهایی را برای استفاده از فناوری شارژ سریع که در حال حاضر به استاندارد شارژ این کشور تبدیل شده است، منعقد کرده اند.

Jaehoon Chang مدیرعامل هیوندای گفت که این شرکت ملحق شدن به اتحادیه خودروسازان را بررسی می کند. اعضای این اتحادیه باید شارژ خودروهای خود را با Tesla سازگار کنند. شرکت کره ای در ادامه افزود: “اگر به یقین برسد که انجام این کار به نفع مشتریان این شرکت است، آن را انجام خواهد داد. “
یکی از مشکلاتی که شبکه سوپرشارژرهای فعلی شرکت تسلا دارد عدم امکان ارائه شارژ سریع تر است که خودروهای برقی هیوندای می توانند از طریق شارژرهای دیگر داشته باشند.

چانگ در رویداد رسمی سرمایه گذار شرکت گفت: «این چیزی است که ما از دیدگاه مشتری به آن نگاه خواهیم کرد». خودروهای الکتریکی جدید هیوندای، مانند Ioniq5 از معماری الکتریکی 800 ولتی برای شارژ سریع‌تر استفاده می‌کنند، در حالی که سوپرشارژرهای تسلا با ولتاژ پایین‌تری کار می‌کنند.

چانگ گفت با Tesla مشغول مذاکراتی است تا ببیند از طریق تغییر سیستم شارژ، می تواند خودروهای هیوندای را سریع‌تر شارژ کند. قابلیت دسترسی به ایستگاه های شارژ سریع توسط خودروهای برقی برندهای دیگر، شرطی بود که دولت بایدن برای پرداخت یارانه 7.5 میلیارد دلاری به تسلا تعیین کرد. البته دولت آمریکا با یک تیر دو نشان زد. بایدن این تصمیم را برای سرعت بخشیدن به استقرار شارژرها در ایالات متحده ارائه کرده است.

این خودروساز آمریکایی از فروش برق به خودروهای برقی برندهای دیگر سود هنگفتی خواهد برد. سهام تسلا از زمان اعلام قرارداد خود با فورد در اواخر ماه مه، بیش از 40 درصد افزایش یافت.

دیدگاه خود را بنویسید

نوزده − نه =