موتورسیکلت برقی که می تواند آینده را متحول کند!!

موتورسیکلت برقی که می تواند آینده را متحول کند!!

آخرین بروز رسانی: 6 آذر 1402توسط برچسب‌ها: ,

موتورسیکلت برقی جدید با پنل های شفاف می تواند تصور ما را از آینده تغییر دهد.

براساس گزارش های فن تک؛ معمولا در طراحی موتورسیکلت های معمولی نوآوری و کارایی با هم تلفیق می شوند . بیشتر طراحان موتورسیکلت ها سعی می کنند طرح هایی ایجاد کنند که هم جدید و جذاب باشند و هم کارآمد و ایمن. اما وقتی صحبت کانسپت یا همان طرح های مفهومی می شود هیچ محدودیتی وجود ندارد. درست مانند کاری که طراح معروف Gurmukh Bhasin با کانسپت CR-Dos – Ghost انجام داد.

Gurmukh Bhasin با ارائه کانسپت جدید خود جریان بازی را تغییر می دهد. Gurmukh Bhasin یک طراح کانسپت سه بعدی است که در صنعت بازی و طراحی صنعتی بیش از 20 سال تجربه دارد. CR-Dos – Ghost یک موتورسیکلت برقی مفهومی، با ترکیب منحصر به فردی از شفافیت و طراحی پیشرفته است که توانست توجه زیادی را به خود جلب کند. یکی از ویژگی های مهمی که در این کانسپت به چشم می آید، پنل های شفاف و پلاستیکی مانندی است که دور موتور پیچیده است و به تماشاگران کنجکاو اجازه می دهد نگاهی به قلب این جانور الکتریکی بیاندازند. این پنل ها نه تنها به زیبایی این وسیله نقلیه اضافه می کند بلکه، به عنوان عایق گرما عمل می کند و موتورسواران را از سوختگی احتمالی در امان نگه می دارد.

موتورسیکلت برقی 2

این موتورسیکلت از یک تعداد سیم های منحنی و پیوسته تشکیل شده است که موتور داخلی آن را روشن می کند. این سیم ها به شکل کوره ها و کوره های برقی هستند. وقتی موتور روشن می شود، نور نارنجی رنگ زیبایی از آن ساطع می شود طوری که موتورسیکلت شبیه یک موجود زنده به نظر می رسد. این نوع موتورسیکلت ها معمولاً برای مسابقات طراحی می شوند و به امکانات زیادی مجهز هستند جلوه ظاهری جعبه موتور که به سمت پایین متمایل شده است، شباهت زیادی به کیس های کامپیوتری دارد .

Gurmukh در مورد ایده اصلی طرح مفهومی موتور CR-Dos – Ghost می گوید:” من براساس طرحی که در ذهن داشتم لاستیک های آن را طراحی کردم. بعد چرخ ها به آن اضافه شد و در نهایت به یک موتور تمام و کمال تبدیل شد. تمام قطعات و اشکال آن از لایه بندی های پیچیده ای به وجود آمد. موتور برقی به غیر از پنل شفافی که دیده می شود، از امکانات دیگری مانند صندلی با روکش چرم استفاده کرده است که به موتورسوار حس تجمل را القا می کند.”

چرخ عقب موتورسیکلت بزرگتر طراحی شد تا لاستیک را کاملا بپوشاند و جلوه ساده تری به آن ببخشد. قسمت دراز عقب موتور سیکلت دارای یک چرخ عقب بزرگتر است که تایر آن پنهان و پوشیده شده است تا ظاهری ساده داشته باشد. چرخش و چرخش زنجیر موتورسیکلت به ظاهر قرمز رنگ، یک عنصر بصری پویا را در حالی که موتورسیکلت الکتریکی را برای چرخش می‌برد، اضافه می‌کند.

موتورسیکلت برقی 3

نورپردازی جذابیت ظاهری CR-Dos – Ghost را بیشتر می کند. چراغ قرمز پر رنگی که در عقب موتور قرار داده شده است به خودروهای پشت سری اطلاع می دهد که توقف کنند. نور آبی که از چراغ جلویی موتور ساطع می شود مسیر پیش روی موتور سوار را روشن می کند. این نور پردازی یه پیچیدگی های طراحی اضافه می کند و باعث درخشش بیشتر موتور سیکلت در جاده ها می شود.

Bhasin می خواهد طراحی موتورسیکلت را به گونه ای تغییر دهد که اجزای داخلی آن قابل مشاهده باشد. این یک ایده جدید و نوآورانه است. اما آیا این طرح مفهومی می تواند روزی به واقعیت تبدیل شود؟! فقط زمان می تواند به این سئوال پاسخ بدهد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

4 × 3 =