تست ایمنی خودوری تسلا مدل X در کره جنوبی!

تست ایمنی خودوری تسلا مدل X در کره جنوبی!

آخرین بروز رسانی: 30 آبان 1401توسط برچسب‌ها: , , ,

دو سال پیش در یکی از محله های لوکس سئول، یک خودروی تسلا مدل X سفید رنگ به دیوار پارکینگی برخورد می کند. در این حادثه یک وکیل معروف که از دوستان نزدیک رئیس جمهور کره جنوبی هم بود، کشته می شود.

طبق گزارش های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر، دادستان کره جنوبی راننده را به قتل غیرعمد متهم می کند. اما راننده معتقد است مقصر اصلی این حادثه شرکت خودروسازی تسلاست.

چوی وان جونگ که از طریق رانندگی خودروهای افراد مست مخارج زندگی خود را تامین می کند، گفت: ” تسلا مدل X ناگهان از کنترل او خارج شد و در تصادف دسامبر 2020 ترمزها به طور کامل از کار افتاده بود و او نتوانست خودرو را متوقف کند.”

دادگاه رسیدگی به این پرونده قرار است به زودی در کره جنوبی آغاز شود. نتیجه این پرونده به تست ایمنی خودروهای تسلا بستگی دارد. تسلا همزمان با این پرونده، با شکایت های متعددی از سوی سازمان های تنظیم کننده مواجه است.

چوی 61 ساله در حال حاضر نمی تواند به عنوان یک راننده مستقل، که در کره به “راننده جایگزین” معروف است کار کند. او می‌گوید: ” وقتی فکر می کنم در این محاکمه اعتبار من در مقابل با ارزش‌ترین خودروساز جهان قرار می‌ گیرد، افسردگی می گیرم.” چویی پس از تصادف به دلیل پارگی روده تحت عمل جراحی قرار گرفت. این راننده گفت: “وقتی از خواب بیدار می‌شوم، احساس می‌کنم آزاد شده‌ام و تنها در وسط اقیانوس شناور هستم.”

تسلا نسبت به پرونده چوی از هر گونه اظهار نظر خودداری کرد. وکیل خانواده یون هونگ گئون(صاحب ماشین) که در این تصادف جان خود را از دست داد، نسبت به این ادعا هیچ عکس العملی نشان نداد.

پرونده چوی توجه بسیاری از حامیان کنترل ایمنی در کره جنوبی را به خود جلب کرده است. آن‌ها می خواهند که مفاد توافقنامه تجارت آزاد با ایالات متحده بازبینی شود. قوانین فعلی تسلا را از استانداردهای محلی مستثنی می کند. پارک کیون اوه، یکی از مقامات بخش FTA وزارت تجارت کره جنوبی، گفت که بند معافیت، تسلا را ملزم به رعایت مقررات ایمنی آمریکا می کند.
داده ها نشان می دهد، تسلا در سال 2021 تعداد 17828 دستگاه خودرو در کره جنوبی فروخته است.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

9 + شش =