مجلس زمان دقیق واردات خودرو را مشخص کرد

مجلس زمان دقیق واردات خودرو را مشخص کرد

یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری مجلس و دولت در تدوین آئین نامه وادات خودرو یک گام رو به جلو محسوب می شود که توانست قفل در واردات خودورهای خارجی به کشور را بعد از سال ها بگشاید.

مجلس زمان واردات خودرو را اعلام کرد
به گزارش های فن تک و به نقل از ایسنا، حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مصاحبه خود با این خبرگزاری گفت: با توجه به انتقاداتی که در هفته های اخیر به آئین نامه واردات خودرو وارد شده بود، مجلس از طریق قانون گذاری و دولت با اصلاح آئین نامه برای رفع موانع گام برداشتند و موفق شدند به ادامه این حلقه معیوب خاتمه دهند. بیشتر بخوانید

برای تنظیم بازار به واردات خودرو نیاز است
فیروزی در ادامه اضافه کرد: امروز توانستیم مطالبات به حق مردم را در حوزه واردات خودرو پاسخ دهیم چون بخشی از مردم ترجیح می دهند از خودروهای خارجی استفاده کنند و از طرف دیگر برای تنظیم بازار نا بسامان خودرو و برقرای تعادل بین میزان عرضه و تقاضا، نیاز به واردات آن غیر قابل انکار است. علاوه بر این، به منظور استفاده از فناوری های جدید و ایجاد فضای رقابتی در داخل کشور تصمیم بر این گرفته شده که واردات خودرو در قالب یک آئین نامه انجام شود.

ایرادات آئین نامه واردات خودرو گام به گام حل می شود
نماینده مردم فسا گفت: یکی از ایراداتی که به آئین نامه واردات خودرو وارد می کنند این است که فضای واردات را آن گونه که انتظار می رفت، باز نکردند. این ایراد حتی از سوی برخی از نمایندگان مجلس نیز مطرح شد ولی ما باید نیمه پر لیوان را ببینیم، این که تا همین اندازه هم فضا باز شده حرکت خوبی است. بلاخره بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو با ارائه آئین نامه ای که در زمینه واردات متناسب با شرایط روز کشور نوشته شده، پایان یافت. اگر فعالان حوزه اقتصادی همراهی کنند و مقررات طبق آئین نامه رعایت شود، حتما این فضا رفته رفته بهتر شده و نواقص موجود هم برطرف می شود.

خودروهای ثبت سفارش شده به زودی وارد کشور می شود
این عضو کمیسیون مجلس تاکید کرد: بعد از مدتی خودروسازها به سمت استفاده از فناوری های روز دنیا رفته و در نهایت افزایش کیفیت خودروهای داخلی را شاهد خواهیم بود. ما می توانیم از ظرفیت خودروهای هیبریدی در واردات استفاده کرده و از فناوری آنها نیز در صنایع خودروسازی کشور بهره ببریم. امروز امکان ثبت سفارش برای افرادی که قصد واردات خودرو را دارند فراهم شده و پیش بینی می شود از آذرماه شاهد ورود خودروها به داخل کشور باشیم.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

هفده + 2 =