تسلا حجم تولیدات خود را کاهش می دهد

تسلا حجم تولیدات خود را کاهش می دهد

تحلیلگران وال استریت روز سه شنبه گفتند که شرکت تسلا (TSLA.O) به دلیل بروز یک سری مشکلات از مراحل تولید گرفته تا تورم فزاینده، تصمیم گرفته برای اولین بار، حجم تولیدات خود را نسبت به دو سال گذشته کاهش دهد. برای اطلاعات بیشتر از جزئیات آن، تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

تسلا که تحت تاثیر قرنطینه‌های کووید-19 در چین که باعث تعطیلی کارخانه و با افزایش هزینه‌های آن مواجه است، روز شنبه اعلام کرد که در سه ماهه دوم تعداد 254695 وسیله نقلیه تحویل داده است که، حدود 18 درصد نسبت به سه ماهه اول کاهش داشته است. بیشتر بخوانید

مشکلات زنجیره تامین در تاسیسات جدیدتر این شرکت در تگزاس و آلمان نیز، به حجم تولیدات آن لطمه زده و تحلیلگران هشدار می دهند که این مسائل ممکن است سود تسلا را کاهش دهد.

سهام بزرگترین سازنده خودروهای برقی جهان بیش از 3 درصد سقوط کرد، اما توانست جریان این مسیر را تغییر داده و تا آخر ساعت کاری بازار بورس با 2.6 درصد رشد، به کار خود پایان دهد و از افزایش سهام بهره مند شود.

این سهام در سال جاری تاکنون حدود یک سوم ارزش خود را از دست داده است. بیشتر بخوانید

سوزانا استریتر، تحلیلگر شرکت مالی Hargreaves Lansdown، گفت: «درخشش تسلا بار دیگر با این کاهش تولید، کمتر از حد انتظار کاهش یافته است. تسلا با یک سناریوی ضرب و شتم مواجه شده است، زمانی که یک مشکل را حل می کند، مشکل دیگری ظاهر می‌شود.»

تحلیلگران J.P Morgan که PT خود را در سهام این شرکت با 10 دلار کاهش، به 385 دلار رساندند؛ گفتند که حجم تولید و ضررهای مالی تسلا ممکن است با راه اندازی کارخانه‌های جدید این خودروساز در تگزاس و برلین، به این شرکت آسیب برساند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیرا هر دو کارخانه را به «کوره‌های عظیم پول» توصیف کرده است که، میلیاردها دلار ضرر می‌کنند.

استریتر هشدار داد که کاهش هزینه های زندگی در سراسر جهان، به دلیل تورم شدید می تواند تأثیر منفی بر تعداد تقاضا داشته باشد.
با این حال، برخی از تحلیلگران انتظار دارند تا پایان سال، این روند بهبود یابد.

گرت نلسون، تحلیلگر ارشد سهام در شرکت تحقیقاتی CFRA، گفت: کارخانه‌های آستین و برلین احتمالاً تا زمانی که به سود دهی و بهره‌ وری بالاتری نرسند، روی نتایج باقی خواهند ماند، اما انتظار می‌رود که حجم تولید در نیمه دوم سال به شدت افزایش یابد.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

13 − 11 =