سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!!!

سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!!!

جت شخصی ثروتمندترین مرد جهان امروز (یکشنبه 28 آوریل 2024) در فرودگاه شهر بیجینگ چین به زمین نشست.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا هم اکنون در شهر بیجینگ چین به سر می برد. هنوز اهداف این سفر به صورت محرمانه باقی مانده است. چین به عنوان دومین بازار فروش خودروهای الکتریکی در جهان برای ماسک اهمیت زیادی دارد. دو نفر از نزدیکان او فاش کردند که ماسک قصد دارد با مقامات بلندپایه چینی در شهر بیجینگ ملاقات کند و درباره راه اندازی سیستم خودران Full-Self Driving (FSD) و درخواست مجوز قانونی برای انتقال داده های جمع آوری شده از این کشور به خارج جهت آموزش الگوریتم های هوش مصنوعی رانندگی خودران گفتگو کند.

 

تسلا از سال ۲۰۲۱ تمام داده‌هایی که توسط واحد چینی خود جمع‌آوری کرده بود براساس قوانین جدید پکن در شانگهای ذخیره کرد. شرکت خودروسازی آمریکایی از آن زمان تاکنون هیچ داده‌ای را به ایالات متحده منتقل نکرد.

بزرگترین سازنده خودروهای برقی جهان، چهار سال سیستم اتوپایلوت خود را با عنوان FSD راه‌اندازی کرد ولی هنوز نرم افزار FSD را در دسترس مشتریان قرار نداد. مالکان چینی خودروهای تسلا علاقه زیادی به استفاده از امکانات جدید دارند. ماسک با انتشار پستی در پلتفرم ایکس این اواخر اعلام کرد که تسلا احتمال دارد سیستم  FSD را به زودی در دسترس مشتریان چینی قرار دهد.

خودروسازان چینی مانند ایکس‌پنگ قصد دارند با ارائه یک سیستم خودران مشابه تسلا سهمی بیشتری از این بازار را در اختیار خود بگیرند. سفر کاری ایلان ماسک هرگز رسانه ای نشد. تسلا حتی بعد از فاش شدن این خبر هیچ عکس العملی به آن نشان نداد.

این سفر کمتر از یک هفته بعد از لغو سفر هند انجام شد. او قصد داشت در هند با نخست‌وزیر نارندرا مودی ملاقات کند. این شرکت اعلام کرده‌است که این ماه به علت بدهی های سنگین حدود ۱۰ درصد از کارکنان خود را در خارج از آمریکا اخراج خواهد کرد. مهم ترین علت اخراج کارکنان تسلا، کاهش میزان فروش و بازار رقابتی شدید خودروهای الکتریکی بود. Elon Mask با یک جت شخصی گالف‌استریم با شماره تابعه N272BG، که به شرکت فالکون لندینگ تعلق دارد ساعت 6:03 به وقت گرینویچ در فرودگاه بیجینگ کپیتال به زمین نشست.

او در سفر قبلی خود به چین از یک جت شخصی دیگر خود با نام N628TS فالکون لندینگ استفاده کرد. او در این سفر با مقامات دولتی چین ملاقات کرد و از نزدیک به کارخانه شانگهای تسلا سر زد. تسلا از زمان ورود به بازار چین در طول ده سال اخیر حدود ۱.۷ میلیون ماشین را در این کشور فروخته است. در حال حاضر، کارخانه شانگهای بزرگترین کارخانه تسلا در سطح جهان به حساب می آید. . سفر ماسک همزمان با نمایشگاه خودروی بیجینگ است که از هفته گذشته آغاز شد و تا ۴ مه به پایان می رسد. تسلا در نمایشگاه بزرگ خودروی چین غرفه ای ندارد. آخرین حضور تسلا به سه سال پیش بر می گردد.

مری بارا، مدیر عامل جنرال موتورز (GM.N)، طبق گفته دو نفر با آگاهی از برنامه‌های ایلان ماسک، پنجشنبه گذشته به نمایشگاه خودروی GM چین رفت. گریس تائو، معاون مدیرعامل تسلا و مسئول روابط خارجی در چین پنجشنبه گذشته با انتشار یک مقاله به بررسی فناوری‌های رانندگی خودکار موتورهای الکتریک (EV) و باتری های نسل جدید پرداخت.

تائو در مقاله گفت که تسلا با فناوری شبکه عصبی “end-to-end” و داده‌های جمع‌آوری شده از میلیون‌ها خودروی روی جاده، در زمینه تحقیق و توسعه سیستم راننده خودکار پیشرو است. به عقیده کارشناسان صنعت خودرو، شرایط پیچیده ترافیکی چین و تعداد زیاد عابران پیاده و دوچرخه‌سواران نسبت به بازارهای دیگر، فرصت بیشتری را برای آموزش الگوریتم‌های رانندگی خودکار فراهم می کند.

ماسک هفته گذشته گفته بود که تسلا از مدل های جدید و ارزان تر خودروهای برقی به زودی رونمایی می کند. علاوه براین، یک رباتاکسی جدید با فناوری خودران ارائه خواهد داد. این ماه قرار است از رباتاکسی جدید رونمایی شود. یکی از دلایل اتخاذ این تصمیم، کاهش ارزش سهام تسلا به یک سوم  است. هفته گذشته، تسلا اولین کاهش درآمد سه‌ماهه خود را از سال ۲۰۲۰، منتشر کرد.

 

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

نه − 2 =