فراخوان جدید تسلا برای خودروهای مدلY ساخت 2022 تا 2023

بزرگ ترین سازنده خودروهای برقی جهان به دلایل نقص فنی برای خودروهای مدلY ساخت 2022 تا 2023 فراخوان عمومی منتشر کرد.

شرکت خودروسازی تسلا

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ تسلا پس از بررسی سه خودروی مدل Y 470 علت نقص فنی این خودروها را پیچ و مهره های شل اعلام کرد. بنابراین، تصمیم گرفت برای جلوگیری از حوادث ناگوار 3470 خودروی مدل Y را در ایالات متحده فراخوان منتشر کند. بررسی های شرکت سازنده نشان داد که پیچ و مهره های محافظ قاب پشتی صندلی ردیف دوم محکم بسته نشده بود.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده (NHTSA) معتقد است شل بودن پیچ قاب صندلی می تواند روی عملکرد کمربند ایمنی تاثیر منفی داشته باشد و احتمال جراحت شدید را در هنگام تصادف افزایش دهد.

شرکت تسلا به اداره NHTSA گزارش داد که از ماه دسامبر پنج مورد نقص فنی را شناسایی کرد که می تواند با این موضوع مرتبط باشد. البته شرکت سازنده مدعی است که تا به حال گزارشی از جراحت یا مرگ ناشی از آن دریافت نکرده است.

Tesla با این فراخوان عمومی می خواهد قاب پشت صندلی سمت راننده و سرنشین ردیف دوم را که شل بسته شده است، محکم کند. به غیر از این، صندلی های دیگر را هم دوباره بررسی خواهد کرد. این شرکت آمریکایی اعلام کرد در ماه سپتامبر شرکت تامین کننده قطعات تسلا در مرحله کنترل کیفی بررسی های لازم را انجام داد تا پیچ ها با مشخصات گشتاور مطابقت کامل داشته باشند.


چاپ