آلمان از اولین قطار خودران رونمایی کرد

آلمان از اولین قطار خودران رونمایی کرد

آخرین بروز رسانی: 24 مهر 1400توسط برچسب‌ها: ,

اولین قطار خودران جهان با همکاری زیمنس و اپراتور راه‌آهن آلمانی دویچه بان معرفی شد.

طبق گزارشات متعدد، میدانیم که شرکت ها در حال کار بر روی اتومبیل های خودران هستند ، اما قطارهای خودران در چه جایگاهی هستند؟ اپراتور آلمانی راه‌آهن دویچه بان با همکاری شرکت زینمس، اولین قطار بدون نیاز به راننده جهان را رونمایی کرد. این قطار درحال‌حاضر در شهر هامبورگ تردد می‌کند.
اما صبر کنید، آیا برخی از قطارها در حال حاضر بدون راننده هستند؟ بله پیش از این نیز شاهد معرفی قطارهای بدون راننده بوده ایم. در بسیاری از شهرهای جهان قطارهای مترو بدون راننده وجود دارد. با این حال، تفاوت اصلی این است که این قطارها در ریل های منحصر به فرد حرکت می کنند، به این معنی که این ریل ها فقط با استفاده از قطارهای خودران کار می کنند و نه چیز دیگری.

germany train

قطارهای خودران Deutsche Bahn ، با سایر قطارهای معمولی و با وجود نیروی انسانی کار می کنند متفاوت است. مزیت این امر این است که به گفته ریچارد لوتز، مدیرعامل دویچه بان، این قطارها نه تنها در مقایسه با قطارهای معمولی از نظر انرژی کارآمدتر و وقت گیرتر هستند، بلکه از آنجا که آنها در مسیر قطارهای موجود مشترک هستند ، نیازی به صرف هزینه برای ساخت و سازهای جدید نیست.
رولاند بوش ، مدیرعامل زیمنس می افزاید که این قطارهای بدون راننده قادر خواهند بود 30 درصد مسافر بیشتری را نیز در خود جای دهند ، به این معنی که تعداد بیشتری از افراد می توانند در این قطار سوار شوند که به طور بالقوه می تواند تعداد سفرهای مورد نیاز را کاهش دهد. یک اپراتور انسانی همچنان در قطار برای نظارت بر سفر حضور خواهد داشت ، اما نکته مهم این است که قطارهای مذکور بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند.

به نظر شما استفاده از این نوع قطارها را در سایر نقاط جهان شاهد خواهیم بود؟دیدگاه خود را با های فن تک به اشتراک بگذارید.

خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید

دو × 1 =