هوش مصنوعی Claude بهتر از GPT-4 عمل می کند!

هوش مصنوعی Claude شرکت Anthropic می تواند یک کتاب را در کمتر از یک دقیقه بخواند و خلاصه برداری کند. مدل جدید حافظه بزرگتری نسبت به GPT-4 دارد.

هوش مصنوعی claud
طبق گزارش اینگجت؛ شرکت Anthropic با توسعه مدل هوش مصنوعی Claude توانست مدل زبانی با حافظه بزرگتری نسبت به GPT-4 ارائه دهد. سرعت پردازش این مولد به علت حافظه بزرگتر نسبت به مدل قبلی افزایش قابل توجهی داشته است. این مدل توانست محدودیت پردازش 9 هزارتوکن را به 100 هزار توکن برساند. این مدل زبانی قادر است کتاب «فرانکشتاین» اثر «ماری شلی» را در کمتر از یک دقیقه بخواند و چکیده ای از آن را به کاربر ارائه دهد.

شرکت Anthropic توسط تعدادی از مهندسان سابق OpenAI راه اندازی شد. ارتقای مدل زبانی Claude باعث شد نرم افزار بتواند حدود 75 هزار کلمه را در کمتر از یک دقیقه پردازش کند. شرکت سازنده ادعا می کند که این مدل زبانی قادر است رمان «گتسبی بزرگ» را در مدت زمان بسیار کمی مطالعه و پردازش نماید.

محققان برای آزمایش راستی آزمایی اطلاعات هوش مصنوعی، یک جمله از کتاب را تغییر دادند. نتیجه بسیار شگفت انگیز بود، کلود توانست در عرض 22 ثانیه تغییرات جدید را شناسایی کند.

هوش مصنوعی Claude از GPT-4 سبقت گرفت

مدل های زبانی معمولا اطلاعات را براساس تعداد توکن ارزیابی می کنند نه تعداد حروف یا تعداد کلمات. این روش برای هوش مصنوعی منطقی تر است زیرا، زمانی که اندازه جملات کوتاه و بلند می شود در پیچیدگی معنایی آن ها هیچ تغییری رخ نمی دهد.

در حال حاضر، ظرفیت حافظه کلود به 1000 توکن رسید در حالی که مدل GPT-4 در شرایط عادی فقط می تواند 8 هزار توکن را پردازش کند. البته، نسخه توسعه یافته GPT-4 می تواند تا 32 هزار توکن هم پردازش کند. یک انسان در حالت عادی حدود 5 ساعت طول می کشد که بتواند یک کتاب 75 هزار کلمه ای را بخواند. بنابراین، هوش مصنوعی قادر است در این مورد بهتر از انسان عمل کند و قابلیت های بیشتری به کاربران ارائه دهد.
شرکت انتروپیک در حال حاضر مدل Claude را فقط در دسترس شرکای تجاری خود قرار داده است. این شرکت هزینه اشتراک مدل جدید را نسبت به مدل قبلی افزایش داد.


چاپ